Нажміть для скачування в повному варіанті
Літературний словник
- – це літературно-мистецький потік авангардизму на початку ХХ століття.
- – це напрям у філософії ХХ ст., що позиціонує і досліджує людину як унікальну духовну істоту, що здатна до вибору власної волі.
- – це безглуздість, нісенітниця те, що протирічить здоровому глузду.
- – це тип художньої образності, який ґрунтується на поєднанні фантастичного і реального, прекрасного і потворного, трагічного і комічного.
- – це невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, сконденсованою та яскравою вимальованою дією.
- – це глибоке перетворення будови організму.
- – це людина, яка безкорисливо працює, жертвуючи собою ради інших.
Цитатний ланцюжок
(читання учнями по черзі висловів про Ф.Кафку
та висловлення власної думки)
«… його творчість – не що інше, як колосальний, відчайдушний і геніальний фрагмент, сколок із фрагментарного буття людства».
Д. Затонський
«Секрет Кафки в цій фундаментальній двозначності. Він увесь час балансує між природним та незвичайним, особистим та універсальним, трагічним та повсякденним, абсурдом та логікою».
А. Камю
«Я відкрив Кафку доволі пізно. Перше, що я прочитав – це було «Перевтілення» - вразило мене… я тільки відчував за всім цим щось жахливе – що може статися із кожним з нас, хоч це й представлено у вповні ірреальній формі. … я зрозумів так, що кожен з нас може стати чудовиськом, що в кожному з нас причаїлась така можливість. Чудовисько здатне вилізти назовні у будь-який момент. І тоді з нами відбудеться перевтілення. Інакше кажучи, чудовисько, що причаїлось всередині нас, здатне перемогти. Адже людська юрба, цілі нації періодично втрачають людську подобу: війни, повстання, погроми, різанина, колективні злочини, диктатури, репресії. І це лише частина тих форм, в яких виявляється наша потворність…»
Е. Йонеско
Підсумовуючи вивчене
Влучність художніх засобів
|
Новела (від італ. novella – новина) – невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом.
Наявність чіткої структури
|
Завдання: використовуючи характеристику новели як жанру, довести, що «Перевтілення» є саме новелою.
Символи твору
- - це фізіологічний процес, який дозволяє нашому організму розслабитися і відпочити.
- - елемент конструкції, покликаний забезпечити доступ або, навпаки, обмежити проникнення в замкнутий простір.
- Образи – символи твору допомагають відобразити світосприйняття Ф.Кафки, передати хворобливий стан героя, його самотність, відчай, нерозуміння і байдужість близьких.
Зі скарбниці
літературно-критичної думки
Відомий французький драматург XX ст.. Ежен Йонеско писав:
«Я відкрив Кафку доволі пізно. Перше, що я прочитав ( це було «Перевтілення»), вразило мене… Я тільки відчував за всім цим щось жахливе, що може статися з кожним із нас, хоч це й представлено і цілком ірреальній формі… я зрозумів так, що кожен із нас може стати чудовиськом, що в кожному з нас причаїлася така можливість. Чудовисько здатне вилізти назовні у будь-який момент. І тоді з нами відбудеться перевтілення. Інакше кажучи, чудовисько, що притаїлося всередині нас, здатне перемогти. Адже людська юрба, цілі нації періодично втрачають людську подобу: війни, повстання, погроми, різанина, колективні злочини, диктатура, репресія. І це частина тих форм, у яких виявляється наша повторність….»
Прокоментуйте думку Е.Йонеско про Ф.Кафку.
Інформаційна формула за творцістю Ф.Кафки
Кафкіана = Модерніст( ) +
Кафка = )§Модерніст
Крик!
Таємниця мистецтва
Едвард Мунк. Крик. 1893
Завдання:
Простежте, які риси експресіонізму знайшли своє відображення в картині Е.Мунка «Крик».
Проаналізуйте як співвідносяться герой новели Г.Замза та образ із картини.
Зі скарбниці літературно-критичної думки
(Д. Затонський)
Прокоментуйте висловлювання українського літературознавця Д.Затонського про творчу спадщину Ф. Кафки: «….Його творчість – не що інше, як колосальний, відчайдушний і геніальний фрагмент – сколок із фрагментального буття людства» (Ф. Кафка)
|