Четвер
02.05.2024
02:32
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Cайт вчителя зарубіжної літератури С.В. Хомич
Головна Реєстрація Вхід
Тема уроку: А.Камю – видатний французький письменник. »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нажміть для скачування в повному варіанті



Тема уроку: А.Камю – видатний французький письменник. Камю і екзистенціалізм. «Чума» - антифашистський роман-притча. Філософський сенс притчі про чуму. Мета уроку: ознайомити учнів з життям і творчістю А.Камю; дати учням поняття про філософські засади екзистенціалізму; створити умови для усвідомлення основних світоглядних позицій письменника; ознайомити з історією створення роману «Чума»; розвивати вміння учнів висловлювати, аргументувати свою точку зору, робити висновки; сприяти вихованню почуття відповідальності людини за власну долю і долю людства. Обладнання: портрети А.Камю, відео презентація біографії письменника, репродукції картин Т.Кітельсена, Ораса Верне, Ніколаса Пуссена, мультимедійна презентація, вірш І.Зарудні «Чума», тексти роману. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Епіграф: «Я переконаний, що мистецтво – не забава на салюті, а засіб схвилювати…людей» А.Камю. Хід уроку I. Організаційний момент. II. Мотивація навчальної діяльності учнів. Учитель. Людство і людина завжди стояли перед вибором добра і зла, жорстокості і милосердя, війни і миру, любові і ненависті, свободи і тоталітаризму. На шальки терезів історії невпинно падали то людські страждання, смерті, то духовні подвиги мислителів і поетів, то Голгофа тих, хто прийняв смерть у боротьбі зі злом. Що уособлює в собі зло, що несе людям страждання? Що таке зло? • Намалюйте образний портрет зла (концентраційні табори, фашизм, Гітлер, хвороба, смерть, Сталін, Чорнобиль, чума, «Герніка» Пікассо) • Музична сторінка (звучить VI симфонія Д.Шостаковича) Слайд 1 Учитель. Якщо є зло, то що ж тоді добро і як протистояти злу? Я б хотіла поділитися з вами своїми думками, які виникли у мене після ознайомлення із цим твором і є предметом розгляду на сьогоднішньому уроці. III. Оголошення теми уроку, епіграфу. Слайд 2 Слайд 3 Учитель. Перед тим, як приступити до робити до роботи над темою уроку, хотіла, щоб і ви висловили свої очікування від уроку (ознайомитись з життям і творчістю А.Камю, усвідомити основні світоглядні позиції автора, з’ясувати мотиви його творчості) Слайд 4 Учитель. А.Камю – французький письменник, який вважав, що письменник – це «оголений нерв епохи». А.Камю належить до тих митців ХХ ст., які своєю творчістю вчинили бунт проти несправедливості життя. «Ми живемо у світі, де треба обирати: стати жертвою чи катом». Неможливо зрозуміти письменника без заглиблення в коріння його життя. Слайд 5 • Розкрити особистість письменника допоможе відеопрочитання його біографії (уважно слухайте, бо після перегляду вам буде потрібно методом гронування скласти психологічний портрет А.Камю) А.Камю. Хто ж він? Учитель. А.Камю – суперечлива постать сучасності. Ця суперечливість надихала бунтівною силою і робила бунтівником. Це змушує його замислитись над сенсом життя. Що для вас сенс життя? Слайд 6 Відповідь письменника - це есе «Міф про Сізіфа» 1943р. (есе – нарис, в основі якого роздуми). Цей міф є символом життя. (Абсурд – безглуздість, нісенітниця, те, що протирічить здоровому глузду) • Розповідь учня-літературознавця про «Міф про Сізіфа». Спасіння у щоденній роботі, сенс життя – в діяльності, відчувати себе щасливим в абсурдному світі. Учитель. У цьому світі, де немає ілюзій, надій, людина стороння. • Розповідь учня-літературознавця про роман «Сторонній» (1942). У виконанні обов’язку – початок бунту і свободи. Учитель. Камю є яскравим представником екзистенціалізму – течії в літературі Європи 50-60 рр. ХХ ст. з моменту появи людина отримує смертний урок • Чи картина С.Далі «Обличчя війни» відображає суть екзистенціалізму? абсурдності життя? • Робота з афоризмами, що належать А.Камю. Завдання: за цими висловлюваннями яким ви уявляєте А.Камю, яким ви його бачите? Слайд 7 (пошук «справжніх» духовних цінностей, розкриття трагічного становища людини в «світі без Бога», самотність, абсурдність взаємин між особистістю й світом, шукання відповіді на вічні питання життя і смерті…) Учитель. Перед тим як перейти до вивчення роману прослухайте вірш Ірини Зарудні «Чума» Здається, наближається чума. Я бачу місто у вогні. І виходу ніякого нема. Хто ж виживе у цій війні ? Війна... Чума. ..І що є ще страшніше Цієї грізної пори ? Фашисти звірствують лютіше. Безвихідь... Темрява... Щури... Коли ж то знов проблисне світло Крізь товщу хмар, потік дощів ? І чи звільниться горе-місто Від пошесті бридких щурів ? Коли мине оте нашестя, Ота навала чумова? Чи повернеться людям щастя, Чи забуяє тут весна? Усе змішалось в коловерті, І виходу із тьми нема. Все місто на порозі смерті. Війна?.. Чума?.. Війна —чума... І. Зарудня Випереджувальне завдання: ви прочитали роман - Чи перегукується цей вірш із настроєм роману? Проблемне питання: чому літературознавець В. Єрохін назвав роман – «одним із найсвітліших творів?», ми це питання з’ясуємо на уроці. - Учень-літературознавець: історія створення роману «Чума» (Працював 8 років; перші нотатки 1938 р. Звістка про початок ІІ Світової війни, що застала Камю в Алжирі, змінила первісний задум. Ідея абсурду набула конкретного соц.-історичного забарвлення. Поволі у задумі переважає ідея активного оперу зла) Учитель. Роман «Чума» (1947 р.) – вершина творчості письменника. - Сформулюйте тему роману. (слайд) (розповідь про епідемію чуми в м. Орані, розповідь про те, як діють люди у часи великих небезпек, про важність морального вибору..) Отже, тема роману: показати боротьбу людей проти конкретного зла (боротьба Європейського руху Опору проти чуми-фашизму, атмосфера задухи, небезпеки, вигнання). Слайд 8 Учитель. З’ясуймо проблематику роману. Які, на вашу думку, вирішує автор проблеми? Оперуйте текстом роману. Слайд 9 - Добра і зла; абсурд у житті людини, активне протистояння злу, відповідальність за власний вибір, життя і смерть, моральність і аморальність… Слайд 10 Слайд 11 • Робота з репродукціями картин Слайд 12 Слайд 13 Слайд 14 Слайд 15 - Що вражає в цих картинах? Кітельсена, Верне Учитель. Востаннє чума на теренах Європи збирала свої страшні жнива у 1720 році. (15-34 млн. людей) • Пригадайте перші рядки роману. На що натякає автор? (реальність подій, правдивість) - Щоб зрозуміти роман треба визначити жанр роману? - Який жанр роману? Учитель. Як в літературі називають прийом, коли сутність одних явищ та предметів подається через інші явища і поняття? - Метафора Отже – це роман метафоричний. На метафоричність вказує і епіграф (зачитуємо), який розкриває тему, дає аналіз зображувальному, пояснює задум. - А який літературний жанр повністю базується на метафорі? - Притча Слайд 16 • Знайдіть ознаки притчевості роману? (Мораль роману в тому, що зло багатолике. Чума – це…(продовжіть значення слова) Учитель. Я сподіваюсь, ви звернули увагу на те, як побудований роман. Учні. Події розгортаються протягом одного чумного року (194… 16.04) Роман складається з V частин. І ч. – весна – чума розпочалася і утвердила свої права. ІІ ч. – ІІІ ч. – літо – владарює в місті , збільшує число жертв. IV ч. – осінь – чума стабілізувалась V ч. – зима – кінець грудня – пошесть відступає Учитель. Події розгортаються послідовно. А це означає, що роман за жанром – хроніка. Слайд 17 Ми з’ясували тему, проблематику, жанрову послідовність роману. Нами з’ясований метафоричний його зміст? - Що ж хотів сказати своїм романом Камю? Це роман-попередження, роман-пересторога. Роман на всі часию Чума ХХ – ХХІ – СНІД, наркоманія… - Чому один з його найкращих творів названо й присвячено явищу, що асоціюється тільки зі смертю? • Прийом «Мікрофон» Хто перемагає у двобої – чума чи людина? • Робота з текстом (прочитайте останні рядки роману). Над чим закликає замислитись автор? Розшифруйте філософський підтекст твору. Рефлексія Учитель. Тож чи маємо ми право сказати, цитуючи В.Єрохіна, що «Чума» - це найсвітліший твір західної словесності». (попереджує, показує як діють люди в критичних ситуаціях) • Чи виправданий епіграф? • Чи виправдалися ваші сподівання щодо уроку? Підсумок уроку. Можна жити – а можна існувати, Можна думати – можна повторять. Та не можуть думу зігрівати ті, Що неспалають, не горять! В. Симоненко
Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • Володимир-Волинське ВПУ
  • Міністерство освіти і науки
  • Освіта